Wiadomości

poniedziałek, 16 stycznia 2012

KAPADOCJA

          Kapadocja to miasto wykute w skałach podobnie jak Petra. Kapadocja , aż do okresu średniowiecza była ośrodkiem chrześcijaństwa oraz miejscem życia klasztornego. Wzmianki o tej nazwie pochodza z VI wieku pne. W uwczesnych czasach chrześcijanie byli prześladowani , w skutek czego powstały podziemne miasta , w których sie ukrywali. W jednym z tych miast mogło sie ukrywać nawet 6.000 tyś. osób.Miasta były tak stworzone , że ludzie tam żyjący mieli swoje kościoły, pokoje , kuchnie. Żyli tam jak w normalnym mieście. Najwiekszym problemem był brak światła. Mieszkańcy przed ostatecznym opuszczeniem podziemnego miasta musieli powoli przyzwyczajać wzrok. Na tych terenach wybudowane są również miasta wykute w skałach. Jest to skała piaskowca , w której bardzo łatwo można drążyć.Mieszkania wykute w skałach były lepiej wyposażone , poniewż posiadały swoja toaletę.







          Ciekawostką jest , że w latach 70-tych zamieszkiwali tam ludzie. Klimat w Kapadocji jest trochę zróżnicowany , gdyż temperatura jest tu nizsza niz w innych częściach turcji i ważne jest aby wybierając się na wycieczkę zabrać ze soba cieplejsze ubrania. Ja nie miełem ale nie miałem z tym problemu bo i tak było cieplej niz w Polsce. Miejsce to robi naprawdę duże wrażenie szczególnie jak stanie sie na tarasie widokowym. Miałem również parę zabawnych sytuacji , jak zwykle musiało trafić na mnie. Podczas zwiedzania któregoś z kosciolow w Kapadocji moja żona i córka poszły go zwiedzać a mi sie nie chciało i postanowiłem sobie odpocząć , zauważyłem krzesełko , które stało sobie samotnie w cieniu , więc sobie usiadłem ale zauważyłem , że jakis turek dziwnie na mnie spoglada ale nie zwracałem uwagi.Gdy moja rodzinka wychodziła z kosciółka to wstałem i sie okazalo , że to krzesło było właśnie od tego turka , który pilnował tam porządku.



To jest właśnie to krzesełko


   
Ale nie tylko ja odpoczywałem , jednak mnisi z Klasztoru Shaolin też się męczą
            Kapadocja zrobiła na mnie i mojej rodzinie naprawdę duże wrażenie , jest tam dużo ciekawych miejsc. Ja zrobiłem parę fotek. Wyobraźdźcie sobie , że jest tam nawet komisariat policji , który także jest wykuty w skałach.


Tu chciałem wejść do baru na zimne piwko , ale było zamknięte he,he

To jest właśnie wspomniany komisariat policji



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz